Miután a betegek évek óta panaszkodtak a kórházi ételekre, Dr.XY, a „Z” Kórház vezérigazgatója úgy döntött, hogy a dolog végére jár, és a saját bőrén, azaz gyomrán keresztül győződik meg arról, hogy a betegek panasza valóban jogos-e. Így hát a kórház többi vezetőjének társaságában egy héten át kórházi kosztra fogta magát, és az egy hetes „gasztro-kiruccanás” végén belátta, hogy a betegeknek kínált elavult, retró ételeken ideje változtatni.
„Köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet a problémára.” – válaszolta Dr. XY annak a hölgynek, aki levelében a „Z” Kórházban felszolgált ételek minősége kapcsán panaszkodott és felkérte az igazgatót, hogy tegyen valamit a helyzet javítása érdekében. „Panaszának kivizsgálása során a kórházvezetőkkel egy héten át magunk is a kórházi menüt fogyasztottuk, és tökéletesen egyet értünk Önnel abban, hogy az ételek megjelenésén és ízén egyaránt javítanunk kell.”
Az egyhetes kórházi menü után a kórház étkeztetési igazgatója is arra a megállapításra jutott, hogy a kórházi menü ízetlen, unalmas, üzemi konyha jellegű és egyáltalán nem áll összhangban az emberek étkezési szokásaival. Ezért jelenleg nagy erőbedobással próbálja korszerűbbé tenni a betegek étkeztetését.
„A későbbiek során komolyabb változások is jöhetnek. Tervezzük például, hogy a betegek guruló büféasztalról az ágyuk mellett választhassák ki a reggelijüket. Kórházunkban sok beteg már ma is napi menüből választhat.”„Más kórházak példája nyomán öt éven belül bevezetünk egyfajta szobaszerviz szolgáltatást, valamint foglalkozás terápiaként működő büféket létesítünk és rugalmasabb étkezési időt biztosítunk a betegeink számára, hiszen nem mindenki pontban reggel 8-kor vagy délután 4-kor eszik.”
Nos, az egymillió forintos kérdés: hol történhetett a fenti eset?
- Budapest egyik klinikáján
- Egy magyarországi magánklinikán
- Messze-messze egy távoli galaxisban- Kanada egy közkórházában